από alpininstis » Δευτ Ιαν 05, 2009 17:04
Νάμε κι' εγώ ! ! ! επέστρεψα μετά απο 11 ημέρες "πάλης" με πολλά χιόνια και λάσπες .
Κατ' αρχήν ΧΡΟΝΙΆ ΠΟΛΛΆ και ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ σε όλους
Θέμη... ωραίο θέμα άνοιξες και θα ήθελα να καταθέσω την άποψή μου .
Απ'οτι έχω αντιμετωπίσει μέχρι τώρα, ποτέ μου δεν είχε χρειαστεί να βάλω αλυσίδες σε οτι είδους χιόνι και αν περπάταγα για τον λόγο οτι αν ήταν μαλακό μέχρι 40-50 πόντους το αυτοκίνητο κινούνταν χωρίς πρόβλημα και αβίαστα , με ασφάλεια πατώντας το και λόγο του οτι ήταν μαλακό το πέταγε δεξιά αριστερά εύκολα χωρίς να έχω αντίσταση .
Οταν το χιόνι ήταν παγωμένο και πολύ, πάλι δεν βοηθούσαν οι αλυσίδες γιατί σκάβανε και το αυτοκίνητο καθότανε με την κοιλιά στον πάγο και οι τροχοί στον αέρα , οπότε είτε με είτε χωρίς αλυσίδες το αποτέλεσμα ήταν να ακινητοποιούμε και να χρειάζομαι εξωτερική βοήθεια είτε απο άλλο αυτοκίνητο με μεγαλύτερη κοιλιακή ελευθερία είτε με εργάτη .
Φέτος οι συνθήκες ήταν διαφορετικές και με ανάγκασαν να τις χρησιμοποιήσω . Το χιόνι δεν ήταν πολύ 30-40 πόντους μαλακό -φρέσκο ,όμως η διαδρομή σε ένα δασικό δρόμο στενό, ανηφορικό με αρκετή κλήση για 3 χλμ περίπου όπου στό τελείωμά του είχε δύο φουρκέτες .
Τι συνέβαινε . Οσο οι τροχοί είχαν πρόσφυση μάζευες φόρα και όλα καλά . Μόλις έστω και για λίγο έχαναν , ή λόγο στροφής έπρεπε να κόψεις ταχύτητα απο κάτω απο το τελευταίο μαλακό χιόνι είχε παγωμένο και ανάλογα με την κλήση του εδάφους σε πήγαινε με τα τέσσερα ή στο χαντάκι δεξιά ή στο γκρεμό αριστερά . Οταν δέ σταμάταγες και πάταγες φρένο πήγαινες φρεναριστός με τον κώλο όπου ήθελε αυτό .
Ήμασταν 4 αυτοκίνητα και χωρίς συζήτηση βάλαμε και οι 4 αλυσίδες (μπροστά) και το αυτοκίνητο μεταμορφώθηκε . Ανέβηκε με 1500-2000 στροφές με πρώτη αργή με απόλυτη ασφάλεια και έχοντας τον απόλυτο έλεγχο μεταμορφώνοντάς το σε "ερπυστριοφόρο"
Άλλη μία περίπτωση που μου έχει τύχει , με 10 πόντους χιόνι ,είναι η υφή του χιονιού ήταν τέτοια που μόλις το πάταγε το λάστιχο και με λίγο ανηφόρα "έχανε " ,δέν έβρισκε απο κάτω χώμα που θα ήταν το λογικό αλλά γινότανε γυαλί . Σε αυτή την περίπτωση δέν έβαλα αλυσίδες γιατί η ανηφόρα ήταν 50-70 μέτρα και με λίγη φόρα ξεπεράστηκε εύκολα .
Το συμπέρασμά μου είναι οτι κάθε περίπτωση είναι διαφορετική ,και ανάλογα με τις συνθήκες πρέπει να αξιολογούμε και να πράττουμε ανάλογα . Και φυσικά το χειρότερο απ'ολα είναι η κατηφόρα με πάγο , που σε αυτή τη περίπτωση οι αλυσίδες ΠΡΕΠΕΙ να είναι μονόδρομος γιατί σε καμία περίπτωση η τετρακίνηση δεν είναι ικανή να αναιρέσει τους νόμους της φυσικής .
Και κάτι ακόμα που θέλω να καταθέσω είναι οτι το λάστιχο και η εμπειρία του καθενός είναι καταλυτικός παράγοντας για το αν πρέπει ή οχι να χρησιμοποιήσουμε αλυσίδες για να κινηθούμε με ΑΣΦΑΛΕΙΑ .
Όπως επίσης πρέπει να κρίνουμε μόνοι μας το αν θα τις βάλουμε ή οχι σύμφωνα με τα δικά μας δεδομένα και οχι βλέποντας το αν οι άλλοι φοράνε ή οχι για να πράξουμε και εμείς αντίστοιχα.
ΣΕ ΚΑΜΙΆ ΠΕΡΊΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΟΎΜΕ ΥΠΟΤΙΜΗΤΙΚΌ ΤΟ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΣΟΥΜΕ ΑΛΥΣΊΔΕΣ ΠΡΟΚΕΊΜΕΝΟΥ ΝΑ ΚΙΝΟΎΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΝΙΏΘΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΊΣ