από alex73j » Τετ Οκτ 03, 2012 09:29
Γεια σου themis,
Ο πρεσοστατης της RANCO θα ειναι και αυτος πανω στο δοχειο πίεσης και απο οτι καταλαβαινω θα λειτουργει σαν διακοπτης αφου θα κόβει το ρεύμα όταν η πίεση φτασει στην τιμή που του εχω ορίσει σαν cut off και θα ξαναδίνει ρευμα στο μοτερ οταν η πίεση πέσει.
Αρχικα δοκίμασα τον κλασσικό πρεσοστάτη με τον κόκκινο διακόπτη αλλά επειδή χρειαζόμουν χαμηλές πιέσεις (το πολύ 4 bar στο δοχείο), ο πρεσοστάτης δεν λειτουργούσε καθώς χρειαζόταν μεγαλύτερη πίεση για να ενεργοποιηθεί. Ακόμα και αν ελάττωσα την τάση του ελατηρίου του πρεσοστάτη ξεβιδώνοντας το παξιμάδι ρύθμισης δεν κατάφερα τίποτα. Γι αυτόν τον λόγο προτίμησα τον πρεσοστάτη χαμηλής πίεσης της RANCO ο οποίος μπορεί να διαβάσει πιέσεις από 0 έως και 8 bar.
Όσον αφορά στην δεύτερη ερώτησή μου, μπορώ να πω ότι ρωτούσα διερευνητικά, και μήπως βρω καμιά. Κατα τις δοκιμές που έκανα, χρησιμοποίησα ενα μικρό μοτεράκι ψυγείου που μου έδωσε ενας φίλος (το οποίο και μάλλον έκαψα γιατί ή ήταν πολύ μικρό σε ιπποδύναμη και το ζόρισα ή δεν είχε την απαραίτητη ποσότητα λαδιού). Είχα βάλει βαλβίδα αντεπιστροφής αέρα από το μοτερ στο δοχειο μου, και 2 μανόμετρα πριν και μετά από αυτό για να παρακολουθώ τις πιέσεις. Λογικό βέβαια το μανόμετρο πριν την βαλβίδα να δείχνει λίγο παραπάνω πίεση.
Για την πίεση που δημιουργήθηκε πριν την βαλβίδα αντεπιστροφής έβαλα προσωρινά ένα βανάκι για να εκτονώνω τον αέρα χειροκίνητα. Στην αναζήτησή μου στο internet είδα ότι υπάρχουν ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες που μπορούν να κάνουν αυτόματα την εκτόνωση (δεν έχω καμία σχέση με τον χώρο των ψυκτικών, και είναι σαν να ανακάλυπτα τον τροχό κάθε φορά που ξεπερνούσα κάποιο πρόβλημα). Η βαλβίδα που σκέφτομαι να βάλω είναι τύπου normally open και θα μένει κλειστή όσο έχει ρεύμα το μοτερ. Όταν ο πρεσοστάτης κόψει το ρεύμα που πηγαίνει στο μοτερ , θα κόβει και το ρεύμα που παει στην βαλβίδα, η οποία τότε θα ανοίγει και θα εκτονώνεται η πίεση του μοτέρ. Σε εκείνο το σημείο θα βάλω και μία βαλβίδα ροής η οποία θα αφήνει τον αέρα να φεύγει σιγά-σιγά και χωρίς τον θόρυβο τηε ξαφνικής εκτόνωσης.
Το θέμα μου βεβαια ήταν ότι δεν ήμουν σίγουρος σε ποιες επαφές του πρεσοστατη RANCO θα συνδέσω το ένα καλώδιο ρεύματος. Από ότι καταλαβαίνω θα λειτουργεί σαν ένας διακόπτης.
Σήμερα θα δοκιμάσω και το νέο μοτερ που πήρα, το οποίο πρεπει να είναι αρκετα δυνατό (3/8 hp).
Τη βλέπω τη δουλειά να μου βγαίνει ακριβότερα από το να το αγόραζα! Τουλάχιστον θα μου μείνει η ικανοποιηση της ιδιοκατασκευής.