Ιδιοκατασκευη κομπρεσερ

Γενικα θεματα

Συντονιστές: alpininstis, pininokio, Ιδρυτικά μέλη

Ιδιοκατασκευη κομπρεσερ

Δημοσίευσηαπό Troll » Τρί Μαρ 17, 2009 22:59

Mιας και ηρθε το pajerακι και ειχα τον αερογραφο ειπα να κοιταξω για αγορα ενος κομπρεσερ. Τα απλα, τυπου AlexPack πανε στα €60-70, ομως ο θορυβος που κανουν δεν επιτρεπει τη χρηση τους μεσα σε σπιτι. Επειδη συνηθως τετοιου ειδους δουλειες τις κανω βραδυ, ακομα χειροτερα.

Ρωτωντας τιμες για αθορυβα κομπρεσερ (€400 και πανω) το πηρα αποφαση να φτιαξω ενα δικο μου. Τα αθορυβα, τυπου Sil-Air, εχουν μοτερ απο ψυγειο. Ψαχνωντας στο διαδικτυο βρηκα τονους πληροφοριων και βιντεο για την κατασκευη του. Οποτε, το μονο που εμενε ηταν να βρω τα εξαρτηματα.

Χοντρικα η ολη κατασκευη φαινεται στο παρακατω σχεδιαγραμμα.

Εικόνα

Παρακατω φαινεται το μοτερ. Εδω σταθηκα τυχερος, αφου μου το χαρισε ο κουμπαρος μου. Προερχεται απο επαγγελματικο ψυγειο, ειναι της Electrolux, μοντελο R22, 1/2 HP, 12 cm3 στα 800-1000 W. Η αγορα ενος τετοιου μοτερ καινουριου, αν δεν εχετε καποιο μεταχειρισμενο, παει απο €50-80, αναλογα το μοντελο.

Εικόνα

Σημερα αγορασα και τα υπολοιπα εξαρτηματα. Ολα μαζι €115. Καλυτερα να πατε σε μαγαζι με βιομηχανικα ειδη, για να τα βρειτε ολα μια και καλη.

Εικόνα

Το μονο που μενει ειναι η μπουκαλα, 5-6 λιτρων υπολογιζω, για την οποια θα ψαξω αυριο.


IΔΙΟΚΑΤΑΣΚΕΥΗ AIR COMPRESSOR

Παρακάτω θα προσπαθήσω να εξηγήσω πως μπορεί να κατασκευαστεί ένα αθόρυβο κομπρεσεράκι για μοντελιστική χρήση από μοτεράκι ψυγείου.
Πάντοτε να θυμάστε ότι ο συμπιεσμένος αέρας μπορέι να γίνει επικίνδυνος και μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό ή θάνατο ! Βεβαιωθείτε ότι καταλαβαίνετε τι κάνετε και γιατί το κάνετε . Εννοείται ότι προχωράτε με δικό σας ρίσκο.Τα παρακάτω είναι μόνο ένας οδηγός.

Κατ' αρχήν θα χρειαστούμε ένα μοτεράκι ψυγείου, ένα μικρό πυροσβεστήρα CO2, ένα ρυθμιστή πίεσης, έναν αφυγραντήρα, μια ανακουφιστική βαλβίδα μικρής πίεσης (max 160 psi), χοντρά παξιμάδια 14άρια (κλειδί Νο 14), δύο όργανα ένδειξης πίεσης μικρής κλίμακας (το ένα 0-50 psi και το άλλο 0-150 psi) και ένα σωλήνα υψηλής πίεσης.

Το μοτεράκι βρίσκεται στο πίσω και κάτω μέρος του ψυγείου και αναλόγως με το μέγεθος του ψυγείου είναι ισχύος 1/8 Hp (93 Watt), 1/6 Hp (120 Watt), 1/4 Hp (180 Watt) ή οτιδήποτε ενδιάμεσο (π.χ. 135 Watt).
Τα στοιχεία αυτά συνήθως αναγράφονται πάνω στο μοτεράκι.
Εμείς θα προτιμήσουμε οτιδήποτε είναι πάνω από 120 Watt (αν δεν αναγράφονται στοιχεία το ψυγείο να είναι μεσαίου μεγέθους). Μεταχειρισμένο μοτεράκι ψυγείου μπορεί να βρείτε σχετικά εύκολα σε
κατάστημα επισκευής ψυγείων ή γενικά ψυκτικών (το κόστος καινούργιου είναι 40 - 60 ευρώ). Το καλό με τα μοτεράκια είναι ότι τα περισσότερα τα αφαιρούν επειδή έχουν χάσει το FREON (αυτό δεν μας επηρεάζει καθόλου !!)
Το μοτεράκι πιάνει με τέσσερις βίδες στην βάση του ψυγείου και έχει δύο καλώδια. Το ένα συνδέεται στην πρίζα και το άλλο καταλήγει στο θερμοστάτη του ψυγείου (το οποίο το κόβουμε και το αφαιρούμε).
Τα καλώδια αυτά συνδέονται με το μοτεράκι μέσω της θερμικής ασφάλειας (υπάρχει έξω από το μοτέρ).
Η θερμική ασφάλεια κόβει το ρεύμα όταν υπερθερμανθεί το μοτέρ για να μην καεί.
Στο μοτεράκι βλέπουμε να εξέχουν τρια χάλκινα σωληνάκια. Το ένα είναι ταπωμένο, είναι για το FREON,
δεν μας χρειάζεται και το αφήνουμε ως έχει. Αυτό με την μεγαλύτερη διατομή είναι της αναρρόφησης αέρα
(το κόβουμε όπου είναι βολικό). Αυτό με την μικρότερη διατομή, είναι για την παροχή του συμπιεσμένου αέρα.
(το κόβουμε περίπου 20cm από το μοτέρ) (Φωτο 1). Όσον αφορά το λάδι εγώ συμπλήρωσα 50 ml από τον σωλήνα αναρρόφησης αέρα.
Το λάδι που έβαλα ήταν λεπτόρευστο - SAE 30 -. (μπορείτε να βάλετε και λάδι ραπτομηχανής).

Τον μικρό πυροσβεστήρα CO2 (κόστος 10 - 15 ευρώ, αν βρείτε κάποιον ληγμένο ή άδειο ακόμη καλύτερα )
θα τον χρησιμοποιήσουμε για δεξαμενή συμπιεσμένου αέρα. Αυτό που μας ενδιαφέρει στον πυροσβεστήρα είναι να
μπορεί να ΞΕΒΙΔΩΘΕΙ το καπάκι του (γι' αυτό και προτιμούμε CO2). Αφού λοιπόν τον αδειάσουμε, ξεβιδώνουμε
το καπάκι του και τον καθαρίζουμε εσωτερικά (ξέπλυμα). Στη συνέχεια ανοίγουμε τρεις τρύπες διαμέτρου 10 mm
(ΜΗΝ τρυπήσετε άδειους πυροσβεστήρες, αν πρώτα δεν έχετε ξεβιδώσει το καπάκι τους. Προσοχή οι κοινοί πυροσβεστήρες
αυτοκινήτου λειτουργούν όπως τα spray και το καπάκι τους δεν ξεβιδώνει γιατί είναι πρεσαριστό). Στις τρεις τρύπες
κολλάμε με ηλεκτροκόλληση τρία χοντρά παξιμάδια (14 άρια). Αυτά θα χρησιμοποιηθούν ως βάση για να βιδωθούν
ο αφυγραντήρας (με τον ρυθμιστή πίεσης),η ανακουφιστική βαλβίδα και η βαλβίδα αποστράγγισης. Στην θέση που βρισκόταν
το καπάκι το πυροσβεστήρα κολλάμε με ηλεκτροκόλληση ένα επίπεδο κομμάτι σιδήρου πάχους τουλάχιστον 3mm στο οποίο έχουμε
ανοίξει στο κέντρο του τρύπα διαμέτρου 10 mm. Σε αυτή την τρύπα κολλάμε ένα χοντρό παξιμάδι και σε αυτό θα βιδώσουμε
το όργανο ένδειξης πίεσης της φιάλης. Διευκρινίζεται ότι οι μικροί πυροσβεστήρες αντέχουν σε πίεση 16 - 20 bar (232 - 290 PSI,
1 bar = 14,5 psi), αλλά επειδή τους ανοίξαμε τρύπες η αντοχή τους μειώθηκε. Γι' αυτό θα ρυθμίσουμε την ανακουφιστική βαλβίδα να
ανοίγει στα 9 bar (130 psi). Επίσης διευκρινίζω ότι τα 14άρια παξιμάδια είναι ενδεικτικά. Πρώτα θα πρέπει να δείτε σε τι
παξιμάδια βιδώνουν τα όργανα, ο αφυγραντήρας κλπ. να τα πάρετε και μετά θα ανοίξετε τις τρύπες (εννοείται!!). Επίσης ίσως χρειαστήστε
συνδέσμους για να βιδώσετε τα εξαρτήματα στα παξιμάδια. Αυτούς θα τους βρείτε σε κατάστημα υδραυλικών ειδών. Σε κατάστημα υδραυλικών ειδών ή
βιομηχανικών ειδών θα βρείτε όλα τα υπόλοιπα (αφυγραντήρας, ρυθμιστής κλπ).


Κατόπιν τα τοποθετούμε σύμφωνα με το παρακάτω σχέδιο 1. Σαν σκελετό μπορείτε να χρησιμοποιήσετε χοντρούς σωλήνες τους οποίους θα
τους κολλήσετε όπως στο σχέδιο 2.
Παρακάτω είναι τα παρελκόμενα που θα χρησιμοποιήσουμε :
Ανακουφιστική βαλβίδα (Relief valve): Χρησιμοποιείται για να εκτονώνει την πίεση. Η ρύθμισή της αφορά στα πόσα psi ανοίγει και στα πόσα κλέινει.
Για να ρυθμιστεί έχει μια βίδα την οποία όταν την βιδώνουμε συμπιέζει ένα ελατήριο. Όταν την βιδώνουμε ανοίγει σε μεγαλύτερα psi (περίπου 1/4 της
στροφής είναι + 10 psi). Για να είστε σίγουροι για την ρύθμισή της θα πρέπει να την τσεκάρετε με ελεγχόμενη παροχή πίεσης. Εγώ την ρύθμισα να ανοίγει
στα 135 psi (9,3 bar) και να κλείνει στα 120 psi (8,3 bar). ΠΡΟΣΟΧΗ !!!! Αν δεν βάλουμε ανακουφιστική βαλβίδα ΚΑΤΙ ΘΑ ΣΠΑΣΕΙ !!!!
Ρυθμιστής πίεσης (Pressure regulator): Ρυθμίζει την πίεση εξαγωγής από την δεξαμενή αέρα (π.χ. η δεξαμενή αέρα μπορεί να έχει πίεση 9 bar αλλά με το ρυθμιστή
ρυθμισμένο στα 2 bar η πίεση εξαγωγής θα είναι 2 bar.
Αφυγραντήρας (coalescent filter) : Κατακρατάει την υγρασία (αλλά και το λάδι του compressor) από τον αέρα προκειμένου αυτά να μην ψεκαστούν στο μοντέλο μας !!
Βαλβίδα μη επιστροφής (one way valve, check valve) : Επιτρέπει την ροή αέρα μόνο προς μια κατέυθυνση (την οποία την δείχνει ένα βελάκι που έχει πάνω της). Αν την
τοποθετήσουμε το μοτεράκι θα δουλεύει πιό ξεκούραστα.
Φίλτρο εισαγωγής αέρα (air filter) : Φιλτράρει τον αέρα που αναρροφά το μοτεράκι. Έτσι σκόνες και διάφορες βρωμιές δεν μπαίνουν στο μοτέρ. Εγώ χρησιμοποίησα απλό
φίλτρο βενζίνης μηχανής αυτοκινήτου (το διάφανο).
Βαλβίδα αποστάγγισης (drain valve) : Χρησιμοποιείται για να αποστραγγίζει το νερό που σταδιακά μαζεύεται στην δεξαμενή αέρα.

Εδω φαινεται που πρεπει να κοψουμε.

Εικόνα

Και μια φωτο πως θα ειναι τελειωμενο.

Εικόνα

Νομιζω οτι η παραπανω ιδιοκατασκευη, με τα αναλογα εξαρτηματα, μπορει να γινει ανετα και για ενα κομπρεσερ αυτοκινητου. 8)

Εdit
Πηγες:
http://www.modelclub.gr/forums/index.ph ... 247.0.html
http://homepages.pathfinder.gr/aeromode ... niques.htm
http://clubhyper.com/reference/compressorgi_1.htm
Τελευταία επεξεργασία από Troll και Τετ Μαρ 18, 2009 15:00, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Troll
Off-Roader
Off-Roader
 
Δημοσιεύσεις: 2092
Εγγραφή: Τρί Ιαν 15, 2008 18:56
Τοποθεσία: ...απο 1000 μ και πανω
Αυτοκίνητο:

Δημοσίευσηαπό Ovelix » Τρί Μαρ 17, 2009 23:32

Μαματοοοοο εχω κομπρεσερ alexpack για αερογραφο και μου εχει φαει τα αυτια μπραβο πολυ καλο μου ανοιξες το δρομο για μετασκευη τετοιου τυπο :bravo: :bravo: :bravo: :resp: :resp: :bravo: :worship: cheers2 :buddy: :goodpost: :goodpost: :goodpost: :goodpost: :goodpost:
Άβαταρ μέλους
Ovelix
4-wheeler
4-wheeler
 
Δημοσιεύσεις: 1176
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 28, 2008 20:34
Τοποθεσία: Πατρα
Αυτοκίνητο:

Δημοσίευσηαπό drsonic 21 » Τετ Μαρ 18, 2009 00:48

:goodpost: Πολυ καλο , ευγε!!!
Άβαταρ μέλους
drsonic 21
4-wheeler
4-wheeler
 
Δημοσιεύσεις: 1335
Εγγραφή: Τετ Οκτ 08, 2008 22:53
Τοποθεσία: Αθηνα,Αγιοι Αναργυροι
Αυτοκίνητο:

Δημοσίευσηαπό Nek » Τετ Μαρ 18, 2009 08:22

χρησιμοτατο και για το αυτοκινητο !
Nek
Off-Roader
Off-Roader
 
Δημοσιεύσεις: 1739
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 11, 2008 20:52
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ
Αυτοκίνητο:

Δημοσίευσηαπό Nek » Τετ Μαρ 18, 2009 08:28

μια λεπτομερεια βασικη ειναι τα λαστιχα κατω απο το μοτερ να μην περναει κραδασμους και θορυβο οπως δειχνει η τελευταια εικονα.
Nek
Off-Roader
Off-Roader
 
Δημοσιεύσεις: 1739
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 11, 2008 20:52
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ
Αυτοκίνητο:

Δημοσίευσηαπό mirage » Τετ Μαρ 18, 2009 10:15

ΑΞΙΟΣ!!! :goodpost:
" ΕΚ ΤΗΣ ΚΟΝΕΩΣ ΜΟΥ ΑΝΑΓΕΝΝΩΜΑΙ "
Άβαταρ μέλους
mirage
4-wheeler
4-wheeler
 
Δημοσιεύσεις: 1378
Εγγραφή: Παρ Ιαν 30, 2009 17:57
Τοποθεσία: ΠΑΛΛΗΝΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
Αυτοκίνητο:

Δημοσίευσηαπό Ovelix » Τετ Μαρ 18, 2009 21:49

Για καζανι που λεγαμε χθες χρηστο μπορεις να βαλεις και μπουκαλα αδεια υγραεριου και τα 25 λιτρα θα σε βολεψουν μια χαρα
Άβαταρ μέλους
Ovelix
4-wheeler
4-wheeler
 
Δημοσιεύσεις: 1176
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 28, 2008 20:34
Τοποθεσία: Πατρα
Αυτοκίνητο:

Δημοσίευσηαπό themis » Πέμ Μαρ 19, 2009 16:55

Πολυ καλο και χρησιμο,το εχω εφαρμοσει και εγω σε ενα 30 λιτρο το οποιο εκανε πολυ θορυβο,εβαλα ομως ενα μεγαλυτερο απο κλιματιστικο.....
pinin GDI 2.0L rear and front locker lift 6' tyre 32' long arm by ss-tn
Άβαταρ μέλους
themis
Off-Roader
Off-Roader
 
Δημοσιεύσεις: 2224
Εγγραφή: Δευτ Μαρ 24, 2008 20:14
Τοποθεσία: ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ
Αυτοκίνητο:

Δημοσίευσηαπό Troll » Πέμ Μαρ 19, 2009 23:25

Σημερα πηρα τη μπουκαλα υγραεριου, 10κιλη χωρητικοτητας 23 περιπου λιτρων... Οποτε απο αυριο θα αρχισει το κοψε-ραψε...
Θεμη ποσους ιππους ειναι το μοτερ απο κλιματιστικο?
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Troll
Off-Roader
Off-Roader
 
Δημοσιεύσεις: 2092
Εγγραφή: Τρί Ιαν 15, 2008 18:56
Τοποθεσία: ...απο 1000 μ και πανω
Αυτοκίνητο:

Δημοσίευσηαπό Troll » Παρ Μαρ 20, 2009 19:45

Ακυρη η φιαλη του υγραεριου.... πολυ επικινδυνη για οποιαδηποτε μετατροπη... Οποτε παμε για αδεια φιαλη απο φρεον... αλλα δεν ξερω που μπορω να βρω κατι τετοιο... ειναι κανεις ψυκτικος? :lol:
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Troll
Off-Roader
Off-Roader
 
Δημοσιεύσεις: 2092
Εγγραφή: Τρί Ιαν 15, 2008 18:56
Τοποθεσία: ...απο 1000 μ και πανω
Αυτοκίνητο:

Δημοσίευσηαπό themis » Παρ Μαρ 20, 2009 23:25

Το κομπρεσερ ειναι 2 ιπποι,μπουκαλα θα βρεις σε ψυκτικα ειδη υπαρχει ενα στη πειραιως στο υψος τις ιερας οδου,λεγετε '' εψεμ ''
pinin GDI 2.0L rear and front locker lift 6' tyre 32' long arm by ss-tn
Άβαταρ μέλους
themis
Off-Roader
Off-Roader
 
Δημοσιεύσεις: 2224
Εγγραφή: Δευτ Μαρ 24, 2008 20:14
Τοποθεσία: ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ
Αυτοκίνητο:

Δημοσίευσηαπό Troll » Παρ Μαρ 20, 2009 23:50

Σ'ευχαριστω Θεμη... θα κοιταξω :thup:

Mεχρι να βρω μπουκαλα, ειπα να τσεκαρω το ηλεκτρικο κυκλωμα...
Λυθηκαν ολα τα καλωδια και καθαριστηκαν διεξοδικα. Οσα ηταν παλια ή ταλαιπωρημενα, αντικατασταθηκαν. Παρακατω φαινεται το ρελε. αν το λεω σωστα, του μοτερ. Υπ'οψιν, μην ξεχασετε να κρατησετε κι αυτο το κομματι.

Εικόνα

Οσα μικρα μεταλλικα μερη ή βασεις ηταν σκουριασμενα, τα εβαλα σε ενα παλιο μπρικι με ξυδι. Το ξυδι οταν βραζει εχει την ιδιοτητα να απομακρυνει τη σκουρια. Με λιγο τριψιμο και βαψιμο γινονται σαν καινουρια.

Εικόνα

Tελος γινανε ολες οι συνδεσεις του ηλεκτρικου κυκλωματος και μπηκε στην πριζα. Λειτουργει αψογα και τωρα μενει η συναρμολογηση του πνευματικου κυκλωματος.

Εικόνα

Στα αριστερα φαινεται η θερμικη ασφαλεια του μοτερ (ρελε) και το ασπρο κουτι απο κατω ειναι ο πρεσοστατης. Λεω να βαλω κι ενα διακοπτη ON/OFF για να το ανοιγω και να το κλεινω οποτε θελω.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Troll
Off-Roader
Off-Roader
 
Δημοσιεύσεις: 2092
Εγγραφή: Τρί Ιαν 15, 2008 18:56
Τοποθεσία: ...απο 1000 μ και πανω
Αυτοκίνητο:

Δημοσίευσηαπό drsonic 21 » Σάβ Μαρ 21, 2009 01:09

Μπραβο Χρηστο καλη συνεχεια!
Άβαταρ μέλους
drsonic 21
4-wheeler
4-wheeler
 
Δημοσιεύσεις: 1335
Εγγραφή: Τετ Οκτ 08, 2008 22:53
Τοποθεσία: Αθηνα,Αγιοι Αναργυροι
Αυτοκίνητο:

Δημοσίευσηαπό Troll » Δευτ Μαρ 23, 2009 18:56

Σ'ευχαριστω Γιατρε...
Μια ερωτηση Θεμη... το διακοπτακι ΟΝ/OFF απο που ειναι καλυτερα να το τραβηξω? Απ'το ρελε του μοτερ ή απο καπου αλλου. Αν εχει και ενδεικτικη λυχνια, θα πρεπει να τραβηξω και τριτο καλωδιο?
Παρεπιπτωντως, στο δικο σου κομπρεσερ τι ειδους και χωρητικοτητας μπουκαλα εβαλες?
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Troll
Off-Roader
Off-Roader
 
Δημοσιεύσεις: 2092
Εγγραφή: Τρί Ιαν 15, 2008 18:56
Τοποθεσία: ...απο 1000 μ και πανω
Αυτοκίνητο:

Δημοσίευσηαπό themis » Δευτ Μαρ 23, 2009 19:27

Το καλυτερο ειναι η παροχη να παει πρωτα σε διπολικο διακοπτη για να κοβει φαση- ουδετερο, ετσι ο διακοπτης αν εχει λυχνια θα αναβει στο on. 30 λιτρα
pinin GDI 2.0L rear and front locker lift 6' tyre 32' long arm by ss-tn
Άβαταρ μέλους
themis
Off-Roader
Off-Roader
 
Δημοσιεύσεις: 2224
Εγγραφή: Δευτ Μαρ 24, 2008 20:14
Τοποθεσία: ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ
Αυτοκίνητο:

Επόμενο

Επιστροφή στο Γενικα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 33 επισκέπτες

cron