Παιδια κανετε λαθος. Εγω απ'τις 11 φορες που θα χρησιμοποιησω το pajero θα φουλαρω τις 8. Και τωρα γεμιζει με 88 ευρω. Οποτε τι εχουμε; 11, 8, 88. Τυχαιο; Δε νομιζω!
Περα απ'την πλακα. Εγω νομιζω οτι ειναι μια ή αλλη. Τι να πληρωνουμε τελη, τι να πληρωνουμε τη βενζινη 50 λεπτα πιο ακριβα. Και εξηγω (οποιος βαριεται τα μαθηματικα ας παει κατευθειαν στην τελευταια παραγραφο)...
Το πατζαρι μου καιει κατα μεσο ορο 18 lt / 100 χλμ. Η χρηση που του κανω πλεον ειναι στα 10.000 χλμ το χρονο περιπου (χαριν στρογγυλοποιησης) ή 1800 lt. Με το € 1,5 του λιτρου βενζινης, το ετησιο κοστος κινησης ανερχεται στα €2700 + € 950 τα τελη = € 3650. Aν παει € 2, διχως τελη, τοτε το ετησιο κοστος παει στα € 3600. Δηλαδη ειναι μια ή αλλη.
Αν πω οτι δεν το χρησιμοποιω καθολου για μετακινησεις στην πολη, αλλα μονο για ταξιδια, τοτε τα ετησια διανυθεντα χλμ πεφτουν στο μισο, που σημαινει 5000 χλμ περιπου ή 900 lt. Αν πληρωνα τελη και με € 1,5 ανα λιτρο το ετησιο κοστος θα ηταν 900 lt x € 1,5 + € 950 = € 2300. Χωρις τελη, αλλα με € 2 το λιτρο βενζινης, το ετησιο κοστος κινησης πεφτει στα €1800. Αρα γλιτωνω €500.
Οποτε αν μειωσω τη χρηση του πατζαριου μεσα στην πολη και χρησιμοποιω το 1400αρι της γυναικας μου, ειμαι κερδισμενος € 500 το χρονο; Οχι!
Το 1400αρι καιει 7 lt / 100 χλμ. Με τους αναλογους υπολογισμους καταληγω οτι με τελη € 250 και € 1,5 τη βενζινη θα πληρωνω € 1750 το χρονο. Ενω χωρις τελη και € 2 τη βενζινη θα πληρωνω € 2000.
Αρα τα μισα ή ακομη και ολα οσα θα κερδιζω απ'την περιορισμενη χρηση του πατζαριου θα πηγαινουν στο "πιωμα" του 1400αριου. Ενα συμπερασμα ειναι οτι δεν συμφερει στα μικρα κυβικα, οποτε παλι οι μικρομεσαιοι θα την πληρωσουν. Το σιγουρο παντως ειναι οτι με τον ενα ή τον αλλο τροπο, μας τα παιρνουν.